torsdag 12 mars 2009

Insnöad

Just nu har jag bara en sak i huvudet, kamera, kamera, kamera. Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara så jobbigt att vara utan kamera. Så det jag nu gör på dagarna är att försöka lista ut vilken jag ska köpa när jag skrapat ihop pengarna.
Mina funderingar har gått så långt att jag t.o.m funderar på att byta system. Nikon D700 ser ut som en het kandidat för min kameraväska. Det känns inte helt enkelt att byta märke men medan hjärtat säger canon så säger hjärnan nikon. I och med att jag troligtvis bara har råd att köpa ett kamerahus och det blir tyvärr inte en 1d så passar en D700 mina ändamål bättre än en 5D Mk2. Nu är det ju så att det lär dröja innan det blir en ny kamra eftersom jag efter min utlandsresa inte har några pengar kvar, men samma sekund som jag får ihop tillräckligt så kommer jag att slänga in en beställning och då skulle det vara bra att veta vad man vill ha.
Det bästa vore om jag kunde testa olika modeller innan köp men jag känner ingen som äger varken en "high end" nikon eller canon så jag vet inte hur det ska gå till. Om nu någon sitter på en av dessa kameror så kommer jag gärna och klämmer lite i sökandet på ett svar.

Inga kommentarer: