måndag 4 maj 2009

Mera Sport

John Higgins tog världsmästartiteln för tredje gången ikväll. Higgins stog för bländande spel men matchen blev aldrig spännande, jag tycker att Shaun Murphey såg ut som en slagen man redan igår. Nu är VM i snooker över för den här gången och det första som jag följt ganska omfattande och det bjöds på en del riktigt härliga matcher. Turneringens bästa: Matchen mellan Higgins och Selby, Henrys 147-serie var självklart en annan höjdpunkt jag är lycklig över att ha fått beskåda.

Imorgon är det basketfinal mellan Solna och Sundsvall efter 3-3 i matcher. Eftersom matchen visas på visasat sport kommer jag inte att se den men jag kommer att ha bättre saker för mig vid den tidpunkten. Håller båda tummar på Sundsvall dock.

Till höjdpunkten, morgondagens livsviktiga match. Arsenal - Manchester U på emirates stadium, jag tror att jag ska tillägna hela dagen till att ladda upp. Jag börjar redan känna mig nervös och önskar av hela mitt hjärta att detta ska gå vägen, om (vi, de, Arsenal, vad säger man?) skulle förlora en eventuell final vore det inte hela världen men att vinna och slå ut Man U skulle vara så fantastiskt oroligt underbart. Nu vädjar till alla som inte håller på Man U, även om ni inte bryr er om fotboll snälla håll en tumme för Arsenal, det skulle betyda mycket.

På onsdag kommer jag vara fantastiskt glad och sväva på moln eller så kommer jag vara ledsen, arg och besviken.
På onsdag ska jag dokumentera en dag i min brors liv som arbetsprov till utbildningen i Sundsvall, jag hoppas på den första sinnesstämmningen.

Inga kommentarer: