fredag 27 maj 2011

30 minuter...

I tisdags skulle jag gå på min allra första allsvenska fotbollsmatch. Inte bara som fotograf utan den första allsvenska matchen överhuvudtaget som jag skulle se på plats. Jag hade valt en på pappret riktigt grym match. Malmö FF mot Helsingborgs IF, skånederby och årets hetaste drabbning här nere i Sydsverige.
Dagen till ära hade jag fått låna en helt ny utrustning. Två D3s, ett 24-70, nya 70-200 och den nya 200-400. Det skulle bli så jäkla kul.

Matchen började riktigt bra och det var så jäkla kul...

..i 30 minuter.

Jag hör en kraftig smäll ser att Pär Hansson står på knä och några sekunder senare en man som promenerar in på planen. Det tog ett par sekunder innan jag insåg att det här var ju inte så bra.
Jag antar att alla vet vad som hänt.
All hell broke loose.

Helt plötsligt var inte en enda fotbollsbild intressant. Bara bilder på poliser och huliganer.
12 sidor i tidningen och ingen handlade om matchen. Sa jag att det var fotboll jag var på?...

Det var förvisso en spännande arbetsdag men jag hade väldigt mycket hellre kunna påstå att jag nu sett 90 minuter allsvensk fotboll i mitt liv istället för endast futtiga 30.

Inga kommentarer: