måndag 4 april 2011

En blöt kväll...

Växjö Lakers är efter bortavinsten mot Örebro klara för Elitserien. Därför åkte jag och reportern Affe till Växjö för att vara på plats när laget rullade in i stan och skulle fira avancemanget tillsammans med sina fans.
Spelarbussen väntades inte komma fram förrän ganska sen så därför skulle vi behöva skicka bilder och text ganska snart efter att de anlände. För att kunna skicka allt så snabbt som möjligt behövde vi en bra internetuppkoppling. Lösningen på problemet blev helt enkelt att gå in på ett hotell och hyra ett enkelrum som vi sedan utnyttjade under ca. en timme när vi skickade hem bilderna för att sedan checka ut igen. Nöden har ju som man brukar säga ingen lag.

Jag ska erkänna att det var ganska mäktigt när bussen körde in i staden eskorterad av polis- och brandbilar ackompanjerade av bengaliska eldar. Dessutom var det ett hundratal supportrar som dansade och skrek.
Jag skulle sedan ta en bild när några av nyckelspelarna firade med champagne och jag hinner få några bra rutor men efter ett par sekunder blir alla bilder helt gråa och det går inte att fokusera någonstans. Jag och min kamerautrustning är dränkta av den bubblande drycken. Som tur är så hann jag få bilden.


Innan vi åkte iväg till Växjö var vi i Ängelholm och såg på när Södertälje vann över Rögle med 1-2.
Totalt sett en helt vanlig dag alltså.

1 kommentar:

Anna Åström sa...

Mäktiga bilder, Per! Man riktigt känner stämningen. :)