torsdag 7 april 2011

CPH

För några veckor sedan var jag på andra sidan bron. Jag och en reporter åkte till Kastrup för att titta på deras nya lågpristerminal. Det är helt enkelt en terminal där alla onödigt är bortskalat för att hålla ner priserna så mycket som möjligt. Efter att ha promenerat genom säkerhetskontrollen och ALLA taxfree-butiker så kommer man fram till en lång korridor. Då har man bara 6 minuters vandring kvar. På golvet är det pedagogiskt målat hur långt det är kvar tills man når fram till gaterna. 5:30 min, 5:00 min, 4:30 min, osv. Väl framme kan man slå sig ner på några betongklumpar och invänta sitt flyg. Sparsmakat var bara förnamnet, men som en resenär sa "jag gillar det, ju billigare desto bättre". Som student och kroniskt pengabefriad kan jag bara hålla med. När kommer SJ med samma koncept?


Jag är ledig en vecka under påskhelgen.
Snö, Skidor, Snowboard, Skoter, Fjäll, Sol, Klimpfjäll... HERE I COME!!!

1 kommentar:

Tobbe sa...

Hahaha kroniskt pengabefriad. Bäst idag