tisdag 15 februari 2011

Axel


Förra veckan träffade jag Axel, han fyller 90 år i April och är Sveriges bästa höjdhoppare i sin klass. 100cm över marken ligger personliga rekordet på och i sommar åker han över till USA för att tävla i friidrotts-vm för veteraner. Förutom höjdhopp tävlar Axel även i längdhopp, diskus, kula, spjut och några grenar till. Axel var verkligen hur skön som helst, han gick runt och skämtade med oss och pratade om vilken tur han hade som aldrig skadat sig allvarligt. Ett roligt jobb och nu har jag även lärt mig att bara för att man är 90 behöver man inte vara gammal.



Annars har jag varit ute på mitt första skottdrama. Inte så dramatiskt då det inte avlossades några skott när jag var i närheten, men ambulans, polis och blod var alldeles tillräckligt tycker jag.

3 kommentarer:

Anna Åström sa...

Vilken lirare! Du har fångat honom på ett fint sätt i bilderna tycker jag. Det verkar gå bra för dig på praktiken, Per. Keep up the good work! :)

Petter arvidson sa...

Håller med Anna, fint jobb och bra utfört =)

Blivande höjdhoppsmästaren sa...

Bra bilder! När jag blir 90 ska jag slå det rekordet.