tisdag 25 januari 2011

Hej igen

Jag har nu praktiserat på KvällsPosten i Malmö i en och en halv vecka och det börjar bli dags att skaka liv i den här bloggen. Kan bara säga att jag trivs väldigt bra och det känns hur kul som helst att vara ute i verkligheten istället för att sitta i skolbänken. Det har varit ganska lugna dagar hittills och jag har inte gjort några större jobb så därför har jag inte så många fantastiska bilder att visa. Snubben nedan var dock helcool och började spara skägg när han blev sjukpensionär, för skägg ska man ha som sjukpensionär. En riktig sköning alltså, därför får han va med här.

(Bilden i tidningen var inte svart/vit och tintad som denna utan gick i helt vanlig färg.)

Annars handlar allt om handboll här nere just nu vilket är riktigt kul. Men är man inte ackrediterad får man inte vara med och äta på den kakan vilket är lite synd, men det kommer andra grejer. Lite hockey ska det bli i slutet av veckan iaf.

Apropå att fotografer också är journalister (bildjournalister) så hörde jag en rolig grej idag. Jag och reporter Magnus träffade en kvinna varpå vi presenterade oss.
Hon säger
- Ok, du är journalisten (tittar på Magnus) och du är fotograf (tittar på mig)
Magnus säger
-Vi är båda journalister.
Hon säger.
-Jaha så journalisterna får ta bilderna nu.

Jaja, tacksamt att vi inte bara blir kallade chaufför iaf.

1 kommentar:

Anonym sa...

Per! äntligen lite liv i bloggen! jag vill veta mer om vad som händer!! här händer det också grejer vill jag lova... ringer någon dag och berättar... el om du ringer mig;);) Kul att du har det fint i södern! Vi hörs snart! /Frida