fredag 5 mars 2010

Huvudet bestämmer

Vi har haft redaktionsövning i en vecka på skolan. Det betyder långa dagar. Onsdag och torsdag jobbade vi från 08.30 till 23.30 och nu är jag mycket trött.
Ett av jobben jag gjorde tillsammans med en journaliststudent var ett personporträtt på längdskidåkaren Anders Svanebo som ska åka världscup för första gången i karriären nu i helgen. Trevlig kille som sa att "man måste lära kroppen att det är huvudet som bestämmer" när vi frågade om hur han orkar träna så mycket. Klocka ord, eller bara galet. Beundransvärt är det i alla fall. Jag hoppas att han lyckas bra i sin premiär.

Svanebo filosoferar.

Jag har också varit och lyssnat på Sundsvallsduon Forever, She Said och det lät riktigt bra. Anna Boberg heter sångerskan.

Nu blir det en vecka med lite föreläsningar och annat innan jag börjar min två veckors praktik på länstidningen i Östersund. Håll utkik i den tidningen då.

Inga kommentarer: