måndag 2 november 2009

Bildreportaget

Förra veckan skulle jag producera ett bildreportage på 12 st bilder.
Jag följde några rumänska personer som kommit till Sverige i hopp om att tjäna pengar. Det blev inte som planerat och nu spelar de dragspel på gatorna för sin överlevnad.







Ett väldigt intressant reportage att göra och det som förvånade mig mest är vilken värme dessa personer ändå hade. De var inte så att de gick omkring och tyckte synd om sig själva, och de var hela tiden mycket snälla mot mig. Inspirerade på nåt sätt.


En annan sak.
Kan man hoppas på att Phillies vinner mot Yankees inatt bara för att jag vill se matchen på onsdag natt. Det vore ju det bästa, att Yankees vinner World Series på onsdag hemma i New York. Mäktigt!
Huvudsaken är dock att inte Phillies blir slutsegrare, det skulle jag inte stå ut med.

Inga kommentarer: