söndag 7 december 2008

Stolpe ut

Ibland känns det som att allt går stolpe ut, idag t.ex. Jag spelade ett typ av bomben spel, man gissar resultatet i 3st fotbollsmatcher och har man rätt vinner man. De två första matcherna hittade jag rätt på sedan var det den tredje och sista kvar. Mina resultat var 1-1, 1-2, 2-1 , 2-2, något av dessa resultat och jag vore nöjd. Tre minuter kvar av ordinarie matchtid och det stod 1-2 och jag var nöjd. Domaren visar tre minuters tilläggstid och jag började tänka att detta kan ju gå vägen. Efter en och en halv minut gör ena laget mål så att det blir 2-2 vilket fortfarande är ett bra resultat för mig. Nu visar klockan 92.30, 30 sekunder kvar, men eftersom det blev mål tycker nu domaren att det ska dras över lite på tiden så när klockan visar 93.20 och matchen egentligen ska vara slut så springer en av spelarna och slår in 2-3 och sekunden efter blåser domaren av matchen. 20 sekunder över övertiden och hela mitt spel åker rakt åt skogen. 20 sekunder..... Nu är det ju inte så att jag hade blivit stormrik och kunna leva loppan resten av mitt liv om jag hade vunnit, men det känns så jävligt eftersom detta inte är första gången. Det mesta jag hoppas på, drömmer om eller åtar mig här i livet så känns det NÄSTAN alltid som stolpe ut. Mitt liv i ett nötskal.

Ja, jag ÄR bitter.

7 December

Stella en trevlig hund, inget stolpskott som så mycket annat.

Inga kommentarer: