söndag 21 december 2008

1, 5 eller 50

Det blir för dyrt att laga kameran för att det ska vara värt det, så nu är jag officiellt helt kameralös. Det är oundvikligt att börja snegla på olika kameramodeller som jag kan tänka mig att investera i. Nu känns det som om jag ska fortsätta hålla mig till Canon, jag är ju inkörd i det systemet. Frågan är då vilken modell, ska jag satsa max på en 1D Mk3, långsiktigt på en 5D Mk2 eller det för den tillfälliga situationen mest vettiga, en 50D. Vad jag än köper kommer jag även måste köpa nya objektiv, de jag har nu håller inte måttet. Inte helt enkelt, dessutom kommer jag troligtvis vara helt pank när jag kommer hem från min resa. Det blir till att snabbt jobba ihop pengar när jag kommer tillbaka, för varje dag utan kamera är en pina.

Inga kommentarer: