tisdag 16 februari 2010

London, baby

Fem dagar i London är alldeles för lite, jag vet inte om en hel livstid skulle räcka till. Ännu en stad att älska, ännu en stad jag vill bo i. Självklart hjälpte det att jag hälsade på en av de skönaste personer jag någonsin träffat.
Jag och min vän Frida är överens om att den här resan kanske var så nära ett fantasiliv man kan komma.

England har dock en lite annorlunda kultur än här i Sverige dock.
Noterat. Vi sätter oss för att äta lunch på en pub, klockan är runt tolv och det är torsdag. Alla gäster bär kostym, ALLA dricker öl.
Noterat. Sätter oss på en restaurang en kväll. Här är det tillåtet att ta med alkohol utifrån. Vi kliver in med en flaska vin. Kyparen kommer direkt springande med vinglas åt oss.
Noterat. Ska man köpa öl i baren köper man inte bara åt sig själv. Man köper åt alla vänner också. Sedan förväntas alla andra göra samma sak.
Noterat. Mitt i centrala London kan man köpa en pint öl för ca 22 kr.
Noterat. Det dricks mycket öl i London!

Vi har inte bara hängt på pubar även om det låter så, självkart har vi även turistat.

Tower Bridge. Mycket finare än vad jag trodde.

St. Pauls Cathedral.

Det protesteras överallt. Här på Trafalgar square, jag listade aldrig ut varför.

Inga kommentarer: