måndag 19 oktober 2009

Sportveckan

Förra veckan var en bra vecka med tanke på att det blev mycket sport. Men det har även varit en slitsam vecka.

I tisdags var jag på basket mellan Sundsvall och Borås som var en fantastisk match och slutade med att Jakob Sigurdarson hängde in en helt sjuk trea exakt på slutsignalen och Sundsvall vann med 3 poäng.

I fredags var jag och fotade hockeymatch mellan Sundsvall och Bofors. Roligt men svårt.

Igår söndag (hade schemalagd skola från 12.00 till 22.00 på en söndag!!!) fotade jag och mina klasskamrater matchen mellan GIF Sundsvall och Ljungskile. Några av mina bilder ser du nedan.


Ljungskile gör 1-0

2-0 till Ljungskile

Ari Skulason blev nedriven och fick straff.

Sundsvalls chans att komma tillbaka i matchen...

...men Ari Skulason missar straffen och Ljungskile vinner tillslut med 3-0

Det blir nog ingen allsvenska för Sundsvall nästa år.

Det var så fantastiskt roligt att fota sport, helt galet faktiskt. Tyvärr har jag inte den optik som krävs när man jobbar med sport. På hockeymatchen fick jag prova bildbyrånfotografen Robin Nordlunds Nikon 70-200/2,8. Så otroligt bra objektiv så snabbt och så säkert och skarpt, ett sån måste jag bara ha. Så alla som undrar, till jul önskar jag mig ett Nikon 70-200/2,8. Bara att köpa.

Inga kommentarer: