måndag 14 september 2009

Första skoluppgiften

I fredags genomfördes den första fotouppgiften i utbildningen. Det gick ju sådär kan jag säga. Vi skulle hitta en nyhet och ta en nyhetsbild. Jag tog en bild på en kvinna som jobbade i en hälsokostbutik och frågade om hur branschen fungerade just nu. Bildmässigt blev det inte så bra. Jag måste jobba mer när jag tar bilder, det svåraste tycker jag är att inte vara rädd för att vara lite besvärlig och störa dem i deras arbete. Det kanske kommer med tiden.

Idag hade vi genomgång av allas bilder och diskuterade varenda en. Några var riktigt grymma. Det är så jäkla roligt att bara sitta och diskutera bilder. Även om jag inte var särskilt nöjd med min egen bild så ger det så himla mycket att bara få sitta och titta på och reflektera över andras bilder.




Igår pratade jag med min bästaste bäste vän Erik.
Det är skönt att veta att jag inte alltid är ensam.

Inga kommentarer: