torsdag 27 augusti 2009

Slutet på en era... början på en ny....

Nuså! Nu är skotern såld.
Ända sedan jag var 16 år har jag haft en snöskoter i min ägo att stödja mig mot i svåra stunder. Inte mera. För första gången på 6 år måste jag alltså klara av att leva igenom en hel vinter utan egen skoter. Det kommer att bli tufft. Tårar kommer att rulla, hårda ord kommer att ljuda och uttrycket "why, why, my god why" kommer att eka mellan trädtopparna i hela den svenska fjällvärlden denna vinter. Men jag ska försöka vara tapper. Dessutom, slutet på något måste ju innebära början på något nytt.

I och med att jag sålt min ögonsten kan jag nu kanske lyckas finansiera ett köp av ny kamerautrustning. Jag helt enkelt byter ut en dyr leksak mot en annan dyr leksak. (Fast egentligen blir det ju ett arbetsredskap).

Imorgon åker jag till Sundsvall.
Början på en ny era...

Inga kommentarer: